Kalasdagar


Imorrn har vi en tjej här i huset som fyller nio år. Nio år som gått otroligt fort. Vi började fira henne redan idag och hon hade ett par kompisar på besök. Järngänget var samlat, dom med likadana skor...


Dom är för söta, tänk vad mycket skoj dom har framför sig  här i livet.


Istället för att sätta knorren på grisen ritades glasögon, hårsnoddar, ring, läppstift och örhängen på en tjej.
En sån aktivitet roar på ett nioårskalas, tro vad som står på programmet om tio år... Knappast nåt som mamma får vara med och fixa. :)

Lite senare kom världens bästa syster Carina med familj och hon överraskade i vanlig ordning och hade med sig en JÄTTEFIN tårta och en massa små paket.


Lika god som den var fin.

Hon hade även köpt en gerbera som hon själv dekorerat med blad och sträng med pärlor.

Den blivande nioåringen var nöjd med dagens firande och på kvällskvisten förbereddes morgondagens kalas.

Kors i taket så titulerade jag mig konditor för en kort stund och fixade lite i köket.




Tur man fick god hjälp av barnen och karln.

Det var längesen jag insåg att jag är mycket bättre på att fika än att baka men å andra sidan finns det ju dom som är bättre på att baka än att fika också så då jämnar det ut sig. :D

Ha det bra!





Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ja jisses va' tiden rusar! Hälsa dotra ett jättegrattis från gammorbror m. fam.

Kramar!

2011-07-18 @ 18:08:32
URL: http://kajsabblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0