Startskottet


Nu ikväll avlossade jag startskottet för ett litet projekt här hemma. (Hoppas inte Henrik läser detta o ser att jag skrivit LITET för jag misstänker att han kanske inte tycker det är så litet, hi hi).

Hur som helst så ska vi göra om den lilla toaletten till en lite tuffare tjejtoa åt Molly och Emmy. Nu till midsommar har vi bott i huset i 8 år och detta utrymme är det enda som vi inte gjort om.

   
Tre väggar ska målas vita och den fjärde ska få en fondtapet, dörren ska vitlaseras och en mörk våtrumsmatta ska läggas in.


Här är tapeten.


Och så här ska golvet bli.


Och som sagt så drog jag av startskottet ikväll genom att grunda taklisten...

 
Bor man med en hantverkare så behöver man inte göra så mycket mer än att grundmåla taklisten tycker jag.
Jag har ju trots allt lagt pannan i djupa veck när golv och tapet skulle väljas. :)

Blev lite full i skratt när jag tänkte fuska och börja måla direkt utan att tvätta först.
Hörde nämligen min egen röst inom mig...

------------------------------------------------------------------------------------------------
Kunden: Måste jag tvätta först?
Jag: Ja, vill du få ett hållbart och perfekt resultat så bör du göra det.
------------------------------------------------------------------------------------------------

Bäst att leva som man lär tänkte jag och hämtade trasan.



Önskar alla en fortsatt trevlig helg.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0