Backa bandet tack


Imorse levererade min mun några ord när hjärnan inte var riktigt inkopplad vilket jag förmodligen kommer få äta upp senare...men de är gjort nu o inget att göra åt. :)

Här kommer lite bakgrundsfakta:

Igår kväll var Molly och Emmy hos världens bästa Emelie och klippte sig. Som vanligt blev dom helnöjda men alla vet ju att frisyren inte ser likadan ut efter en natts sömn så därför hade jag lovat att försöka återställa frillan efter bästa förmåga på morgonen.

För dom som inte vet kan jag säga att en morgon hos oss brukar inte direkt gå i lugnets tecken eftersom jag är snoozningens okrönta drottning. (Fast jag har faktiskt blivit MYCKE bättre än tidigare.)
I vanlig ordning yrade jag runt o tittade på klockan tusen gånger o såg att deadline började närma sig o ropade åt Molly:

"Vad håller du på med?"

Hon svarar:

"Jag tänkte bädda sängen."

Det är nu min hjärna tillfälligt lämnar mig o låter munnen språka utan att tänka på konsekvenserna. De enda jag hade i huvudet va ju att försöka göra så hon skulle bli lika nöjd med håret som kvällen innan, så därför vräker jag ur mig:

"Det är väl viktigare o platta håret än att bädda sängen."

Shit!! Direkt när orden lämnat munnen ångrade jag mina ordval. Man skulle ju kunnat lägga upp de på ett annat sätt. Kommer hon någonsin prioritera att bädda sängen hädanefter eller bara häcka inne på toaletten hela morgonen??
De är nog ingen fara, tjejen är ju likt mamma o är ju ordentlig o inte särskilt fåfäng. ;)



Kommentarer
Postat av: Amanda

Menar du inte att hon är lik sin pappa och ORDNINGSSAM? ;)

2012-09-04 @ 20:43:01
Postat av: Tussen

Hahahaha... Oops?! Bra jobbat Ingela. :)

2012-09-05 @ 23:20:13
URL: http://lurventussen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0