Äpplet faller inte långt från trädet



Har sett misstänkta tecken på detta förut, men igår raderades alla eventuella tveksamheter och det jag tidigare befarat är nu glasklart... Molly är lika galen att spara på saker som mig. :) 

Här är föremålet för den upptäckten.


En tom duschkrämstub, till synes helt förbrukad och totalt oanvändbar till något.

Eller???


Molly: Nu är den här slut.

Jag: Släng den då.

Molly: Jamen, jag kanske kan fylla på den.

Jag: Nä, det går inte. Släng den.

Molly: Men jag kan pyssla med den.

Jag: Men vad ska du kunna göra med den där?


TYSTNAD


Molly: Jamen, jag kan hamna i ett nödläge.



Det tänkte jag förstås inte på just denna gång men det var ju precis så jag själv tänkte när jag sparade dessa saker...

             

Gamla tapetkartor, överblivna tapeter, avkapade klinkerplattor.

Mycket användbara om man skulle hamna i ett nödläge. Men ska vi resonera så hela tiden så är det nog dags att vända sig till några byggfirmor och begära in offerter på en utbyggnad av huset är jag rädd. :)


Ingela




Kommentarer
Postat av: isa

hahaha :D

2011-04-15 @ 12:55:32
Postat av: Marianne

hahaha jag tror jag skrattar ihjäl mig, helt underbart!

2011-04-19 @ 19:47:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0