Att höra fel...


kan ibland bli väldigt fel men ibland väldigt roligt. På jobbet idag sa chefen en sak till mig och jag hörde FULLSTÄNDIGT galet men det blev otroligt komiskt. När man samtidigt inne i skallen målar upp en bild framför sig mitt i händelsen blir det ju bara vansinnigt tokigt...

Fick elva pallar färg i tisdags och fick således en hel del burkar att få ordning på. Sen va ju jag ledig i onsdags och kände därför att jag skulle göra en riktig slutspurt och fixa klart idag. Plockade burkar hit och dit då chefen tillslut säger...

- Du jobbar ju så benen går som korvringar.


Jaha tänkte jag, det va ju också ett uttryck. Men kan jag verkligen hört rätt??? Inne i mitt huvud kom genast en bild upp...




Blev tvungen att ställa frågan.

- Sa du KORVRINGAR?

*SKRATT*

- Nä, kolibrivingar.



Så nu är ett nytt uttryck myntat.

---------------------------------------------------
Jobba benen går som korvringar. 
---------------------------------------------------

Då jäklar jobbar man! :)


Ingela





Kommentarer
Postat av: molly

Du kanse behöver höraparat och inte glas ögon;)



2011-04-09 @ 10:10:58
Postat av: Karin

Du är världens bästa Ingela, du får mig alltid på bra humör, jag behöver bara läsa här du delar med dig av dina dagar så blir jag glad:-! Kom att tänka på ett annat uttryck "båtshaken":-)!

Kram på Dig!

2011-04-09 @ 11:50:15
Postat av: Ingela

Tack för din fina kommentar Karin. Roligt att man kan göra någon glad med några rader ur vardagen. Ibland blir det ju riktigt knasigt och "båtshaken" va ju en historia för sig. :)

Kram.

2011-04-11 @ 13:54:05
Postat av: Ingela

Molly, du får stå ut med mycket du. Du får ha överseende med din mor som inte alltid har sina sinnen skärpta. :)

2011-04-11 @ 13:55:30
Postat av: Kajsa

Ja va' kul man kan ha med sin egen fantasi! Våran Anton skrattar så gott ibland, alldeles för sig själv. När vi frågar vad han har så roligt åt, visar det sig ofta, att det är något skoj han sett på t.ex.datorn.Han har som bekant svårt med språket, men bilder verkar vara lättare för honom att kommunicera.

Ha de' gött o hälsa familjen!

2011-04-13 @ 20:03:09
URL: http://kajsabblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0