"Att göra en..."


Tror många av er kanske brukar köra med såna här uttryck. Det är kul när man kan förknippa något så mycket med en person så man kan mynta ett uttryck liksom.

Tänkte dela med mig av några som jag har.


Nr: 1  ATT GÖRA EN YLVA



För att "göra en Ylva" behövs först och främst en Stelton kaffekanna.



Sen häller man med lite ovarsam hand kaffet i koppen plus lite utanför. :D


Det är faktiskt inte speciellt svårt att göra en Ylva för det är lite ketchupeffekt över hälltekniken med en sådan kanna.

Tack Ylva för att du lyckas med detta lite nu och då, det förgyller verkligen tillvaron.


Nr: 2  ATT GÖRA EN SYRRAN

Enkelt, man åker till ICA MAXI i Birsta och köper ett klädesplagg eller nån sak/pryl. Det är själva grejen liksom. Ibland har syrran på sig nåt nytt och man frågar...

- Fin, vart har du köpt den där?

- På ICA MAXI.

En annan gång kan man komma och hon har en snygg skål på bordet med godis i.

- Häftig, vart hittade du den där?

- ICA MAXI.


Tack Carina för att du har lärt mig att det går att fynda andra grejer än mat på ICA. Finns faktiskt en hel del schyssta prylar där också. :)


Ikväll gjorde jag faktiskt "en syrran".


Ursäkta den dåliga bilden.


Nr: 3  ATT GÖRA EN LENA


Känner INGEN som är så bra på "att göra en Lena" som just Lena. Kanske precis därför som detta uttryck är uppkallat efter henne. (Finns ingen som "gör en Ylva" så bra som Ylva heller för den delen och definitivt inte så ofta. Hi hi hi )

Det hela handlar om att köpa nåt på REA. Och ingen löjlig typ 20% utan det ska vara en REJÄL rea.
Och en sån gjorde jag ikväll (faktiskt en kombinerad med "en syrran").


Köpte dessa två scarfs för HALVA reapriset på ICA MAXI.

Det va fan bra, alltid trevligt med en scarf. :)

Tack Lena för att du lärt mig stanna till vid reavaror fast jag egentligen inte ska ha nåt. Man kan ju fynda.


Har ni några såna här uttryck?



Ha det så bra!

Ingela








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0