Räddat ett liv


Dagens goda gärning är gjord och här var det fråga om liv och död nästan... Här är nämligen en som hittills levt ett mycket riskabelt och oskyddat liv hos oss.


Fjärren Nilsson

Ett under att inte någon suttit sönder honom när det mer än en regel än ett undantag att det ser ut såhär.



Ytterligare ett scenario är att han skulle kunnat bli krossad under en fot.



Denna stackare har således inte haft någon trygg tillvaro hos oss men nu är det ordnat.


Här ligger han nu med sina vänner och jag hoppas verkligen att han får ha sin plats här i fortsättningen. Men det tror jag nog för vem skulle våga lägga honom på annan plats???






Nu sticker jag ut i pulkabacken i det härliga vintervädret.


Ingela



Kommentarer
Postat av: MOLLY

Jag struntar i den lådan, dosan har redan en EGEN plats och det är i min hand eller i soffan brevid mig. Jag ska sy en ny kudde där han kan ligga o mysa. HA DET BRA! HEJDÅ!

2011-02-06 @ 16:30:05
Postat av: Emmy

JA, mamma du måste säga till Storon (Molly):) på skarpen att hon INTE ska lägga fjärren i soffan eller att hon ska sitta och hålla i den när hon INTE behöver den... Papppa det vart något fel med TVn. hmmmm. PS mamma vi måste skaffa en ny soffa, pappa vill ha det för Molly sitter ALLDELES FÖR nära.

2011-03-18 @ 19:47:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0