Ljusinventering



Det positiva med den här mörka årstiden är att man får tända ljus. Jag älskar det, så himla mysigt och rogivande. Men man får se upp så inte katastrofen blir ett faktum, jag menar att ljusen tar slut. :) Att vara förutseende brukar inte vara en av mina starka sidor men nu tog jag och kollade upp mitt ljusförråd.


Det ser väl skapligt ut men jag ska nog ta och göra ett IKEA besök snart, bara för att vara på den säkra sidan.


Här kommer en rad favoriter som lyser upp vårat hem.

   
Dessa finns att köpa på mitt jobb.


Denna har jag köpt i stadsdelen Haga i Göteborg.


Detta är egen design och tillverkning.


Köpt på Annorlunda Presenter (som inte finns längre) och monterad på ett par bräder som jag vitmålat.


Måste förresten iväg och skaffa kronljus till denna för som synes är det olika ljus i den nu. :)


En gammal julklapp från svärmor.

Sen har vi plockat ner den här gamla kandelabern från vinden och den saknar också ljus.


Det här är en förlovningspresent som vi fick för 16 år sen, herregud SEXTON år sen.




Vart tog dom åren vägen?

Och kommer man någonsin att gifta sig?

Och är jag lika matt i lacken som denna?




Det ska jag ta och fundera på resten av kvällen.

Ha en fortsatt trevlig helg mina vänner.


Ingela


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0