Ekonomiskt oberoende




Har nästan helt slutat svara på nummer jag inte känner igen för jag blir så otroligt less på alla försäljare som ringer men idag gjorde jag ett undantag. I och med det som hände med elen i vårt hus så finns ju möjligheten att det kanske är någon från Eon som ringer så jag kände mig tvungen.


Jag: Hej det är Ingela.

Killen:  Hej, jag heter Markus och jag ringer från IKANO inkomstförsäkring.

Jag:  Jaha?

Killen:  Har du hört talas om en inkomstförsäkring?

Jag:  Nej det har jag inte.

Killen:  Jag ska inte bli långrandig...

(Tänkte direkt att hur sjutton ska det gå till med den där rösten och det där tempot...ja ja, han fick iallafall säga några ord men sen orkade jag inte lyssna mera.)

Jag:  Nu är det så här att jag är så lyckligt lottat att jag är ekonomiskt oberoende så det där är ingenting för mig.
 
TYSTNAD

Killen:
 Jaha.

TYSTNAD

Jag:
 Men tack ändå och hej då.

Killen:  Hej då.


Ha ha ha, lite måste man väl få skämta till det.


Nu ska jag ta fram kameran och fota lite saker som gick sönder vid strömchocken och försöka hitta lite kvitton på grejerna och skicka iväg till Eon för att få ut lite ersättning.

Eller varför ska jag göra det???
Jag är ju ekonomiskt oberoende...eller hur va det? :D



Ha det bra alla!


Ingela







Kommentarer
Postat av: Ylva

Ja, det vet ju vi alla... INGEN KONST ATT SKITA NÄR ARSELET ÄR FULLT!

2011-03-09 @ 18:45:24
Postat av: isa

hahaha, jag brukar säla på luren i örat på dom :D

fast en gång var de nån försäljare som ville sälja rakhyvlar.

men jag sa att jag inte använder några rakhyvlar (har ju inge hårväxt så vad ska jag med dom till,men de sa jag aldrig) såg sen framför mej hur hon fick bilden i huve av mej me väldens jävla buske under armarna å dom hårigaste bena hahaha :D

2011-03-10 @ 15:05:27
Postat av: Camilla

Hahaha! Det där ska jag köra med jag oxå. =)

Stencoolt ju!

Eller så ska man fråga efter deras hemtelenr å säga att man ringer upp senare ikväll när man har tid. Det brukar oxå funka. =)

2011-03-11 @ 00:12:27
URL: http://lurventussen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tro vad din tvilling skulle säga i ett sådant samtal? ;)

2011-03-13 @ 21:16:31
URL: http://tvminnen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0