Ljusglimtar en vanlig måndag


Vissa små vardagshändelser kan göra en helt vanlig måndag lite gladare.

Det kan börja direkt på morgonen när man ska säga hej då till sina älskade barn som ska cykla iväg till skolan.
Det värmer att se hur nöjda och glada dom är över att ha fått nya cykel/skatehjälmar.

 


Efter en rolig och bra arbetsdag tillsammans med trevliga arbetskamrater och kunder får man åka hem och ta en promenad och känna hur häggen börjat dofta.


Det luktar ju så otroligt gott tycker jag.

När man sen kommer tillbaka hem har grannens dotter kommit med lite blommor...



Jag sätter mig vid köksbordet med en kopp kaffe och tittar ut...


Solregn. Det är nåt visst med de tycker jag, härligt på nåt sätt.

En tillsynes vanlig tråkig måndag kan bli mer än okej, det beror bara på hur man väljer att se den.



Ha det bra!


Ingela



Kommentarer
Postat av: Lurventussen

Du har så rätt så, men ibland är det bara så svårt att vända ett trist regnväder till en myspysstund under ett plasttak med drippelidropp-ljud och en varm kopp kaffe. Kanske t o m med en bra bok.

2011-05-17 @ 23:04:48
URL: http://lurventussen.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Fina bilder och positiva kommentarer blir man så glad av!

Kram på er tjejer!

2011-05-18 @ 17:56:16
URL: http://kajsabblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0