Utesöndag


Idag har vi tillbringat näst intill hela dagen utomhus i det härliga vädret. Startade upp dagen med att Molly spelade match och tjejerna var dubbelt så bra som förra helgen och förlorade bara hälften så stort. Dom kämpar på så himla bra så nästa helg blir det nog vinst. :)

När vi kom hem tog Molly och jag en promenad till Ylva. Vi gick inte vanliga vägen utan genom skogen. En mycket mysigare väg och dessutom genare.


Man går en liten bit längs elljusspåret...


Sen korsar man E14.


En mysig skogsväg som leder till ett litet hus som ska passeras.


Gick förbi en hel del myrstackar där det jobbades rejält.


Nästan framme får man njuta av denna vy. Är det inte vackert?


Framme! :)

Stannade en kort stund, snackade och drack lite vatten.

Sen vände vi hemåt och jag blev en aning inspirerad av arbetsmyrorna och tog tag i lite göromål hemma på ranchen.




Låter kanske knäppt men jag gillar att trava ved och klippa gräs.


Här är en närbild på det nyklippta gräset, man kan nästan känna hur gott det luktar eller hur?

Nu är helgen slut och en ny arbetsvecka väntar. Just nu känns kroppen lite stel om jag ska vara ärlig men några timmars beautysleep på det här så är man på g igen.


Ha det!


Ingela



Kommentarer
Postat av: Kajsa

Jaaa, känner absolut doften både av gräs och solvarm skog!

2011-05-23 @ 16:05:00
URL: http://kajsabblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0