Veckan som gått


Fredag kväll och man håller på att fundera på vad som hänt i veckan...Dagarna går ju i ett rasande tempo så hjärnan hinner knappt med.

I söndags firade vi iallafall farsdag och jag ger mig själv stora A (som Henriks chef brukar säga) eftersom jag på veckans enda sovmorgon ställde klockan, klev upp, kokade kaffe, gjorde en macka och väckte barnen så dom fick gå in med kaffe på säng åt far.

Fina kort hade dom gjort.





Och här är frukostbrickan.


En utgången tapetkarta fungerar fint som bricka. :)

Kan väl inte påstå att jag lade ner HELA min själ i smörgåstillverkningen men det är tanken som räknas. Jag klev iallafall upp och det är STORT för att vara mig.
(Och nu håller jag tummarna att ingen lämnar en kommentar att jag sen somnade om och låg till 10.15, för det förstör ju nästan hela grejen. )

På tisdag blev jag hemma med en krasslig dotter. Hann med både det ena och det andra faktiskt. Började röja i lådor vars innehåll var väldigt varierande. Hittade gamla kort, alltid lika kul.
Här har jag knäppt med mobilen på ett foto som Britt-Marie tagit.


Än idag tycker dom om att gå på fotboll men jag kan inte riktigt säga om det är själva sporten som lockar eller fikat i pausen. :)

Ska göra ett inlägg senare med lite fler gamla bilder. Ibland önskar man att man skulle kunna vrida tillbaka tiden för att kunna uppleva vissa stunder igen.

Hur som helst så måste jag kurerat min sjukling bra denna dag för dagen efter var hon på skolan igen. Kanske kinsschacks omgångarna som gjorde susen.


Säkert inte många som spelat detta spel eller har jag fel? Det är iallafall jättekul och det var min momma som lärde mig detta och gud vet hur många gånger hon och jag spelade. Hon var en riktig hejare på "kina" min momma.

I övrigt kan jag väl säga att jag fortsätter smått maniskt att spela Wordfeud på min iPhone men även hittar nyttiga och användbara appar att ladda ner.

Som denna.


Här kan man verkligen hitta bra förslag på middagar för att underlätta i vardagen. (Säger hon som kommer hem sist varje dag och bara sätter sig vid dukat bord.) Har redan sett några spännande recept här som måste testas.


Avslutar detta inlägg med en flashback från dagens arbete...

En kund kommer in och går med bestämda steg rakt fram mot ena förghyllan. Där står han och tittar på burkarna och eftersom han såg så beslutsam ut och inte ens hade tid att hälsa låter jag honom hållas i ett par minuter.

Han börjar vrida på några av burkarna för att läsa på baksidan och jag känner att nu ska jag nog göra en insats.

Med ett leende närmar jag mig mannen...


Jag:  Heeej, kan jag hjälpa dig med något?

Mannen: Ja, det är väl därför du är här.


Jaha, vad säger man? Ibland blir man ju bara full i skratt. Hur bitter får man vara?


En färghandlares vardag innehåller lite av varje.



Detta hände också idag, men det var INTE jag.


Trevlig helg vänner!










Kommentarer
Postat av: Kajsa

Trevlig helg på er också! Alltid lika nöjsamt läsa din logg Pinglan!

Och vilka underbara fotbollstjejer!!!!

Kram!

2011-11-19 @ 06:57:09
URL: http://kajsabblogg.blogspot.com
Postat av: Amanda

Vad gulliga dom var där, mina kussar. :D

2011-11-20 @ 13:59:55
Postat av: Brorsan

Vilken härlig kund du hade! En sån bitterballa! Och jag gillade fotot på barnen. Med godis och fotbollsdräkt på samma gång. Om vi hade haft det så kanske jag aldrig slutat i Stöde IF när vi var små :)

2011-11-26 @ 12:52:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0