Om natten

Sitter ensam vid köksbordet och är mycket fundersam över vad som händer och sker runt omkring mig.
Känner att jag har långt ifrån hundra koll på läget.
Tittar ut genom fönstret och ser det yra runt i luften plus att något hänger ner från hängrännan. Jag blir mäkta brydd eftersom jag ser ju precis vad det är... Men det som förbryllar mig mest är det som ligger på köksgolvet...

Hinner inte tänka så mycket mera förrän det ringer på ytterdörren. På en halv minut har jag en kvinna inne i hallen som är från socialtjänsten. Hon säger sig vara ute för att göra lite kontroller hos fosterfamiljerna.

Va bra att dom kollar tänker jag men vänta nu... vi har ju bara våra egna barn. Hon ser förmodligen på mig att jag ser överraskad och förvirrad ut och försöker lugna mig innan jag ens hinner säga åt henne att hon måste fått fel adress.
"Det är helt lugnt, det är bara en enklare kontroll, jag ska inte gå runt med någon tops som dom gör på det där programmet på tv."
Och så drar hon med fingret på insidan av ytterdörren.

Jaha, skönt tänker jag men HUR I HELA FRIDEN ska jag kunna förklara varför ett STORT GRÅTT FÅR ligger och sover och snarkar inne i köket??? Jag har ju inte själv kommit underfund med hur och varför det kommit dit. Och ännu mindre vad jag ska göra åt saken. Har helt enkelt förträngt det för ska jag vara ärlig så tycker jag att det är rätt läskigt att ha ett får inne och så länge det sover känns det rätt okej ändå.
Och förmodligen är det bara en tidsfråga innan det dimper ner ett till eftersom det fullkomligt yr ull ute i luften.
Hon måste väl redan ha hört djuret eftersom det snarkar så det klirrar i köksskåpet ovanför.
Nu är goda råd dyra, VAD GÖRA???!!

--------------------------------------------------

Då vaknar jag, och tack gode gud för det. Hade aldrig rott denna situation i land tror jag.
Ibland undrar man varifrån allt som dyker upp i drömmarna kommer ifrån. Det blir ju bara för knasigt ibland. :)


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ujujuj vilken läskig dröm!

Håller med dig om att mycket underligt händer i huvudet på nätterna. Men det lär vara någon form av sortering enl. dom som vet.

Ha en trevlig helg!

2012-04-28 @ 11:54:06
URL: http://kajsabblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0