Vår trädgård


Eftersom jag varken har tid eller nåt större intresse av trädgårdsarbete så har vi en "sköt-sig-själv trädgård" eller vad man ska kalla den. Gräsmattorna är vi ganska noga med men några blomplanteringar finns inte och ej heller något trädgårdsland.

När vi flyttade ihop för x antal år sen hade vi några fåror med potatis i bostadsrättsföreningens trädgårdsland. Dessa skulle ju rensas och hållas efter och då insåg man sina begränsningar vad det gällde trädgårdsarbete.
Jag var fullständigt galen när jag stod där på huvudet i potatislandet och rensade ogräs och hade förmodligen äventyrat hela förhållandet om vi inte lagt ner potatisodlingen (läs skiten). :D 

Här kommer några bilder hur vi har det ute på tomten...


Här är vår kombinerade hallon och krusbärsbuske.


Hallonen börjar mogna nu men krusbären är inte ätbara ännu. I år ska jag inte göra om samma misstag som tidigare år...brukar nämligen glömma bort krusbären och när jag till slut kommer på att titta till dom så är dom övermogna. :S

Här är röda vinbärsbuskar.

Det blir mycket bär och om inte svärfar eller någon annan intresserad kommer och plockar brukar dom ätas upp av fåglarna eller hänga tills dom ramlar av. Så om någon är sugen på vinbär så är det fritt fram att komma och ta.


Svarta vinbär.

Lite jobbigt att klippa gräset runt dessa som kräller runt backen men det luktar RIKTIGT gott om man råkar köra över nån gren.


Själv tycker jag att svarta vinbär är godare än röda och det händer att man tar sig en näve när man går förbi.

På vår baksida växer denna vackra blomma.





Upp ur denna 50x50 cm ruta växer alltså denna Clematis med en enorm växtkraft.





Ha det bra!


Ingela






















Kommentarer
Postat av: isa

Ja mitt barn brukar ju ta grenar från eran rödvinbärsbuske :s men har inte sett att hon har varit å nallat än ( som tur är)

2011-07-28 @ 21:29:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0