Allt man kan önska sig...


och lite till, ungefär så känns det nu. Efter en jättelyckad midsommarhelg har nu min semester börjat och dessutom med ett helt otroligt vackert väder. Precis som man vill ha det.

Midsommarafton firade vi tillsammans med mina systrar och deras karlar hemma hos oss. Vi åt och drack gott, spelade kubb och drog fingerkrok så ena köksstolen gick sönder. (Herregud, karlar blir aldrig vuxna.) :)


Carinas silltårta, både fin att titta på och god att äta.


Äggkokningen blev ett kapitel för sig, men det blev bra till slut. Om man säger såhär...en gång kokade jag äggen tre gånger. :)

Barnen gick med ett leende på läpparna hela dagen eftersom dom fått rida häst på Vårbacken.
En av årets höjdpunkter ska tilläggas.
 
        


         

Och här kommer en mindre stilstudie i hur man står när man ska kasta ner kungen i kubb.

     


Efter en lyckad midsommarafton fortsatte vi fira sommaren med en grillning hos grannarna på midsommardagen. Det blev en jättetrevlig kväll som vi absolut måste göra om. :)


Denna fina utsikt hade jag från min plats.

Lite senare på kvällen såg det ut såhär...


En härlig filt på benen mot flygfän samt för att få lite värme. Sommarkvällarna är ju inte direkt varma i detta land, inte många av dem iallafall men i goda vänners sällskap känner man värme ändå. :)

Tack alla inblandade för en trevlig midsommarhelg.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0