Skåpstädning


Jag förgyllde söndagen med skåpstädning. Vill inte verka överdrivet duktig så jag erkänner på en gång att jag tog bara ett skåp. Ett sånt där riktigt skrotskåp i köket, ett sånt där där man proppar in allt. Och då menar jag verkligen ALLT.

Alla kan väl räkna ut att det var inte mycket av värde i prylväg i skåpet men några bortglömda saker som var roliga att hitta igen. Sen blev jag några kronor rikare också för det var spargrisar och andra småburkar med pengar i.


1460 kr, inte illa. :)

Här kommer några fler fynd...

 
En vinöppnare i fin plåtlåda.
Denna har faktiskt dom flesta av er indirekt bidragit till. (Fick den efter jag haft en dammsugarförsäljare här och namngav 25 pers. som skulle bli uppringda.) Tack tack. Ni får väl komma hit om ni ska ha hjälp att korka upp nåt. ;)


Här är ett förstapris från en femkamp jag vann i Värmland när jag var liten.

Minns inte vilket år men vi var iallafall på semester på en camping. Minns även att brorsan och jag anmälde oss till bäversafari i kanot en kväll.
Jag satte mig bak för att hålla styrningen så det skulle gå rätt till...

Den smala ån slingrade sig fint fram och vi började hamna på efterkälken och paddlade på för att komma ikapp de övriga. När vi kom till en tvärböj hände det som inte fick hända... Jag, mästerstyrman sätter ner paddeln på fel sida och ekipaget åker rakt in i de hängande buskarna vid sidan.

Gissa hur nöjd brorsan blev som satt längst fram och höll på att flyga baklänges i kanoten!!

Ja ja, vi kantrade ju inte och en av oss skrattade iallafall.

__________________________________________________





Längst in i skåpet fann jag denna fina och rejäla ljuslykta från Skeppshult.

Det är en julklapp jag fick när jag jobbade på SANMINA. Riktigt fin tycker jag och roligt att man kan ha både vanliga ljus och värmeljus i den.


God kväll vänner.




Kommentarer
Postat av: Anonym

åh kände direkt i gen ljuslyktan. undra vart min är... :)



Kram

2011-11-22 @ 10:27:23
Postat av: ville

åh kände direkt igen ljuslyktan. undra vart min är.. :)

2011-11-22 @ 10:28:06
URL: http://victoriandersson.blogspot.com/
Postat av: Brorsan

Ha ha! jag minns den kanot turen. Det var på en camping som hette bäverland. Man fick inte föra oväsen för att inte skrämma bävrarna. Om jag minns rätt så fick inte en enda i gruppen se nån bäver på grund av vår dåliga styrning och påföljande diskussion.

2011-11-26 @ 12:46:49
Postat av: Emil Johansson

Hej, Googlade på Vinöppnar i plåtburk för jag söker en precis sån du har :P Vet du möjligen vart man kan få tag på en sådan,? :) MVH EMIL

2011-12-26 @ 21:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0