Helg igen


Jaha då var det helg igen och denna blir lång för mig. Fyra dagar och jag ska försöka fylla dom på bästa sätt. :)
Man må trivas hur bra som helst på jobbet men det är förjäkla skönt med lite ledigt.

Förra helgen firade vi in det nya året hos syrran i Granloholm. Här kommer några bilder...


Fint dukat med farmors servis.


Vacker blomma på bordet som hon fått budad av sonen med sambo i Stockholm.


Gullig o fin blomdekoration vid barnens bord också.


Egengjorda servettringar med en nyckel till det nya året...


Supergod förrätt.


Och här är den smarriga efterrätten. En cheesecake med granatäppelkärnor på toppen och färsk annanas inlagd i rom med en hallonsås.

Skulle inte gjort det bättre själv. :D

Och som vanligt när glupska jag är i farten så missade jag att fota på huvudrätten. (Tror fan jag gör det varje gång...) Helt otroligt men så blev det än en gång. :)

Hur som helst så serverades fläskfilé och potatisgratäng och god sallad.


På fredag blir det mat hos syster i Kovland. Vilken tur man har som är ett sånt hett byte som middagsgäst.
 Ha ha. ;)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0