Tisdag


Sitter och summerar dagen över en kopp snabbkaffe (för jag orkade inte koka vanligt). Samtidigt väntar jag på att diskmaskinen ska gå klart och att lasagnen jag gjort ska svalna.




Dagens: "Man tronnt dä ä sant!!!"

Jag kom till jobbet kl. 08.20. Hallå, fatta NOLL ÅTTA TJUGO!!! Jag som börjar nio och inte brukar lyckas komma fem minuter före annars. Hoppas bara att det inte var en ONCE IN A LIFETIME-händelse.



Dagens: "Jag föll för reklamen i morgontidningen"


Kunde inte låta bli, halva priset och jag behövde verkligen ett par skor som tål lite promenader.



Dagens: Impulsköp

 
Finns ingen motivering till detta inköp men jag kommer använda kläderna iallafall (vilket inte alltid är en självklarhet när man köpt nåt av bara farten). :)



Dagens: "Jag hejdade mig, men det var jäkligt nära"

Tänkte kika efter några färgglada mönstrade panellängder till vardagsrummet när jag helt plötsligt stod med sex  naturfärgade knytlängder och tänkte gå mot kassan. :)



Dagens: "Det var på jäsken, men det gick"

Kom hem från Birsta och det var bara yttepyttelite glöd kvar i pannan men i med lite näver och några björkklampar och det tog sig. Tack och lov för det. Tycker att det är så urbota tråkigt att göra upp eld.



Dagens: Vuxenpoäng

Om man nu kan samla vuxenpoäng i min ålder, kanske jag redan är där och inte får känna mig duktig när jag tycker jag gjort nåt extra liksom...Vet inte.


Hur som helst så är iallafall morgondagens middag klar. Måste ju ha lite framförhållning när kocken är borta och jag jobbar sent.



För övrigt så tycker vi att vi klarar oss rätt bra här hemma vi tjejer.

Det är sagt att skoteråkaren ska komma hem på fredag men jag tycker väl att han borde va nöjd nu snart och rulla hemåt på torsdag. 


Då säger en god vän till mig:

"Och du skulle vara nöjd och åka hem en dag tidigare från din utlandsresa eller??"


Ha ha, ha. 


 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0